Banki coraz chętniej tworzą produkty dopasowane do potrzeb wymagających klientów. Co prawda część konsumentów zazwyczaj korzysta z tradycyjnych produktów, prowadząc jedynie rachunki bieżące, korzystając z kredytów czy też odkładając oszczędności na kontach oszczędnościowych lub rachunkach terminowych. Jednak z roku na rok rośnie liczba tych, którzy mają wyższe niż przeciętne wynagrodzenia – ich oszczędności należy pomnażać, a nie jedynie doliczać odsetki niewiele wyższe od stopy inflacji.
Takie osoby to zwykle klienci z segmentu Private Banking lub VIP, a ich określenie zależy bardziej od nomenklatury nazewnictwa obowiązującej w danej instytucji finansowej niż od samego poziomu zamożności.
Banki oferują bardzo zamożnym klientom różne strategie finansowe, które w krótszym lub dłuższym czasie pozwalają na osiągnięcie zysków. W ramach Asset Management to doradcy klienta, którzy otrzymują od niego upoważnienie do zarządzania funduszami, odpowiadają za stworzenie odpowiednio dopasowanej strategii finansowej. W zależności od banku inwestycje tego typu rozpoczynają się powyżej miliona złotych, choć są i banki, które zarządzają funduszami klientów dopiero powyżej kwoty rzędu 5 000 000 złotych. Takie zarządzanie aktywami obejmuje strategie indywidualne, dopasowane do potrzeb i oczekiwań klientów, którzy chcą zaangażować wyższy kapitał w wybrane strategie.
Podobnie jak w przypadku tworzenia strategii inwestycyjnych dla mniej zamożnych klientów, także w przypadku zarządzania funduszami klientów z segmentu Private Banking ustalana jest skłonność do ponoszenia ryzyka, ustala się cele finansowe czy też oczekiwaną stopę zwrotu. Wszystkie te informacje pozwalają na stworzenie najbardziej optymalnej strategii zarządzania. W ramach tych strategii nabywane i sprzedawane są papiery wartościowe oraz inne dostępne na rynku instrumenty finansowe, które pozwalają na uzyskanie założonej stopy zwrotu z inwestycji. Mogą to być strategie agresywne, oparte na akcjach, o bardzo wysokim stopniu ryzyka, poprzez strategie bezpieczniejsze – mieszane i dochodowe, aż po strategie skarbowe o niskim stopniu ryzyka, ale jednocześnie o stosunkowo niskiej stopie zwrotu. Zaangażowanie klienta w takich strategiach wynosi od 50 000 do 500 000 złotych, przy czym kwota ta jest ustalana przez zarządzających wybranymi strategiami.